Bunici… dragii mei bunici :)

Fac parte din generatia in care copii stateau foarte  mult cu bunicii…si de fiecare data cand ma gandesc la ei ma cuprinde un fior straniu, desi ei inca sunt in viata cu probleme de sanatate grave ei mereu ma uimesc pentru ca desi viata ia inrait si le-a dat detoate inca  iti dau sfaturi inca te mai indruma si sunt chiar foarte atenti cu nevoile tale .

Ma uit la relatia dintre bunici si au peste 60 de ani de casatorie se sprijina se iubesc, comunica unu cu altu chiar foarte bine, se iubesc isi iubesc familia si  datorita intelepciunii lor au invatat ca gura lumii e rea si orice ar zicea ea si orice ar face strainii pentru tine, familia e singura care e acolo in mometele grele .

Cum as putea eu sa nu ii iubesc atat de mult…cand ei au fost singurii care m-au rasfatat care mi-au dat tot ce mi-am dorit  cum au stiut ei mai bine . Bunica cel putin sau buna cum ii zic eu m-a crescut din fasa si ma invatat sa joc toci si tabinet care acum nu mi le mai aduc aminte . M-a invatat tabla inmultirii, stiu ca excela la matematica si ma facut sa imi placa si mie, ma jucam vara in gradina iar ea statea la soare, stiu ca uneori

ma opream sa o mai privesc.Atunci nu ii intelegeam, expresia fetei asa bine dar mi-am dat seama ca privirea ei ducea departe unori era indurerata plina de griji pe care eu probabil nu le stiam pe atunci.

Cand ma gandesc la fraza “Ochii sunt oglinda sufletului” imi aduc aminte de ochii bunicii si sincer nu am cuvinte sa va explic privirea.

Am invatat de la ea ca “Vorba dulce, mult aduce!”si nu pot sa o contrazic.

Nu cred ca am sa uit vreodata cum ma adormea seara J imi canta “Du-ma acasa mai tramvai” si ma mangaia pe spate . Asta a fost si primul cantec care l-a invatat si prietena mea J .

Bunica e stalpul familiei mele, e fiinta care i-a sprijinit pe toti de-a lungul anilor care le-a dat putere si cea care ne-a tinut uniti pe toti asa cum suntem noi cu rele si cu bune !

Bunicu a fost mereu mai rece si un om care la varsta lui cu boala si cu greutatile lui inca sapa in gradina, mestereste prin casa. Mereu l-am apreciat pentru ca e un om inventiv si plin de idei, la el nicio problema nu ramanea nerezolvata. Ce n-am inteles inca nici in ziua de azi de ce ziua inca umbla si face si drege si seara boleste, incontinu, probabil asta ii da putere sa invinga boala si sa mearga mai departe. Niciodata nu l-am vazut sa renunte usor. Am mostenit multe de la ei sau cred ca le-am “furat” si chiar sunt mandra pentru ca dupa parerea mea bunicii detin calitati de aur !

Bunici dragii de ei la varsta lor sunt complicati si batrani, dar au nevoie de noi ca sa isi duca viata pana la capat, aveti grija de ei sunt cele mai uzate finite de viata voastra, merita mai multa ingrijire si compasiune.Imagine

Pentru voi dragii mei bunici, pentru ca dragostea voastra nu o pot uita niciodata!

Merita si o melodie : Tinu Vresejan- Dragostea bunicilor !

Leave a Reply

